Dolomiti senza funivia (Dolomites sense funiculars)

Giorno 3: Piz Boe 3152 m

Via Ferrata Cesare Piazzetta

Alçada màxima 3152 m
Desnivell positiu 989 m
Dificultat K5 (molt difícil)
Punt d'inici: Passo Pordoi (2239 m) a 20 minuts en cotxe de Canazei
Recorregut: Passo Pordoi (2239 m), aparcament del Ossario del Pordoi. cementeri militar germànic (2185 m), pujar recte amunt seguint l'únic corriol fins la base de les parets (2600 m), flanquejar una mica a la dreta, E, fins el principi de la ferrada (2610 m), via ferrada Cesare Piazzetta (2610 - 2900 m aprox), seguir la fàcil aresta SE fins el cim de Piz Boe (3153m), baixar pel camí normal que segueix l'aresta SO i flanqueja fins el refugi de la Forcella del Pordoi (2829m), baixar recte al sud per la tartera i el camí fins Passo Pordoi (2239 m)
Més informació: track a wikiloc - fitxa pdf - mapa - fotos

Pujant la Marmolada tens sempre el Piz Boe just davant. Pujar per aquesta ferrada representa un línia molt directa i elegant per fer el cim. La ferrada està catalogada com a “molt difícil”, però la gran qualitat de la roca fa que si controlem sempre be les posicions dels peus puguem progressar sense carregar en excés els braços. Hi ha una placa a l’entrada advertint que hi ha llocs no protegits pel cable de vida i que s’ha de pujar amb guia o amb corda però sincerament no se a quin pas es refereixen, sols hi ha alguns passos de IIº no protegits i sense excessiva exposició.

No vaig trobar ningú des de sortir del cotxe fins al cim. Al cim hi havia força gent que havia agafat el funicular i pujat fent tan sols 200 m de desnivell, el que ho fa una bona opció d’excursió familiar. Hi quedaven algunes paques de neu però en general es podien evitar o estaven molt traçades i no eren problemàtiques. Vaig treure el piolet a una placa baixant del refugi de Forcada del Pordoi fora del itinerari dels que agafen el funicular.